vrijdag 28 september 2012

Paarse muts

Eindresultaat  petje 1
Begon allemaal zo leuk
Inmiddels 9 mutsen later is het eindelijk gelukt hoor !!! Ik heb 2 mutsen gemaakt. 9 mutsen zeg je? Ja je leest het goed... Het eerste excemplaar was zeg maar net te klein voor de baby born. Tja te smal garen dus. Extra dik garen wezen halen en meteen opnieuw begonnen, nu was hij zelfs voor mijn hoofd veeeeeel te groot, toch weer iets verkeerd gedaan dus... Wol gekocht dat er precies tussenin zat, dat ging hem helaas ook al niet worden, maar gelukkig niet opgegeven ;-)


Van de eerste wol wat geschikt was voor naalden 3 een dubbele draad genomen en haaknaald 10 eindelijk werd het wel wat het ongeveer zou moeten worden maar vond het net een afro-petje worden, hij werd helaas echt veel te lang dus een aantal keer tot de helft uitgehaald, gepast en weer uitgehaald, gepast enz.... En ja hoor de eerste muts was eindelijk klaar !!!!


De tweede had ik van de hele dikke wol gemaakt en moet zeggen dat ik hem ook niet echt geweldig vind... Maar mn dochter is er superblij mee haha en tja daar was hij voor bedoeld....





Eindresultaat van de juiste maat in het paars voor Chantal. Links zie je hem van opzij, rechts van voren. De klep heb ik omgeslagen en vastgezet, vond ik zelf mooier omdat de klep schuis naar voren staat anders (vast weer iets fout gedaan)

Euh hier heel duidelijk een misbaksel dus !!! Van de echte heb ik nog geen goeie foto gemaakt maar die komt nog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten